Romai pagrindinėje mokykloje: tarp selektyvios izoliacijos ir visiškos niveliacijos
Straipsniai
Ingrida Žemaitėlytė-Ivanavičė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2019-01-22
https://doi.org/10.15388/ActPaed.41.12375
PDF

Reikšminiai žodžiai

romų etninė grupė
roma
romanipen
gadže
tapatumas
mokyklos bendruomenė
etnografija

Kaip cituoti

Žemaitėlytė-Ivanavičė I. (2019) „Romai pagrindinėje mokykloje: tarp selektyvios izoliacijos ir visiškos niveliacijos“, Acta Paedagogica Vilnensia, 410, p. 72-86. doi: 10.15388/ActPaed.41.12375.

Santrauka

[straipsnis ir santrauka lietuvių kalba; santrauka anglų kalba]

Straipsnyje pristatomas romų etninės grupės mokinių tapatumo mokyklos bendruomenei suvokimas ir raiška pagrindinės mokyklos kontekste. Svarstoma, kas yra tas romas mokinys pagrindinėje mokykloje? Ar tai, ką jis šiandien patiria mokykloje, turėtume manyti esant problema, ar per ilgą laiką pasiekto rezultato sėkme? Koks tapatumas formuojasi mokyklos bendruomenėje ir kokią įtaką daro elgesiui mokykloje? Ar galime šį procesą kontroliuoti ir ar turime tai daryti? Siekiant išsiaiškinti, kaip romai suvokia savo grupę, savo tapatumą, santykį su kita – mokyklos kultūra – ir to suvokimo raišką, pasitelktas etnografinis tyrimas. Mokiniai stebėti jų kasdienėje mokymosi ir bendravimo erdvėje – mokykloje.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.