Kultūrinis supratingumas yra į kompetencijas orientuoto bendrojo ugdymo pagrindas. Todėl mokytojai yra atsakingi už taikomą turinį ir metodus, kurie mokinius turėtų vesti link to. Gilinantis į iššūkius, su kuriais susiduria mokytojai, norėdami užtikrinti kuo sėkmingesnį mokinių kultūrinio supratingumo ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose, šiuo straipsniu siekiama identifikuoti dabartinius tikslus, galinčius padėti stiprinti mokytojų ugdymo turinį, profesinį jų rengimą ir mokymo pagalbą.
Mokytojų pasiruošimas skatinti pradinių mokyklų mokinių kultūrinį supratingumą analizuotas atliekant mišrių metodų tyrimą. Gauti rezultatai atskleidė mokytojams svarbius aspektus, identifikavo pagrindines problemas ir spragas, egzistuojančias tarp teorinių principų, kurie svarbūs švietimo politikai ir pačių mokytojų įsitikinimams bei praktikoms.