Suomijos universitetų akademinės profesijos padalytos galimybės valdyti ir vadovauti
Straipsniai
Timo Aarrevaara
University of Lapland, Finland
Sanna Ryynänen
University of Lapland, Finland
Ville Tenhunen
University of Helsinki, Finland
Pekka Vasari
University of Lapland, Finland
Publikuota 2021-09-08
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.46.3
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

akademinė profesija
valdymas
įtaka
darbo sąlygos

Kaip cituoti

Aarrevaara T., Ryynänen S., Tenhunen V. ir Vasari P. (2021) „Suomijos universitetų akademinės profesijos padalytos galimybės valdyti ir vadovauti“, Acta Paedagogica Vilnensia, 46, p. 43-53. doi: 10.15388/ActPaed.2021.46.3.

Santrauka

Suomijos aukštąjį mokslą sudaro į mokslinius tyrimus ir taikomųjų mokslų dėstymą orientuoti universitetai, abu sektoriai yra svarbūs moksliniams tyrimams, plėtrai ir inovacijoms. Šiame straipsnyje analizuojamas universitetų vadovavimas ir valdymas instituciniu ir akademiniu lygmenimis remiantis atsakymais į atskirus Akademinės profesijos žinių visuomenėje (angl. APIKS) apklausos klausimus apie akademinių padalinių veiklos tikslus ir mokslininkų bei dėstytojų įtaką ir galias priimant sprendimus bei svarstant darbo krūvį. Abiejų Suomijos aukštojo mokslo sektorių institucijos pabrėžia strategijų svarbą ir labai priklauso nuo viešojo finansavimo. Abu sektoriai taip pat orientuojasi į valdymą pagal veiklos rezultatus.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.