Pradedančiųjų mokytojų susidūrimas su ugdymo realybe: programos „Renkuosi mokyti!“ atvejis
Straipsniai
Indrė Lebedytė-Mečionienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.49.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

pradedantieji mokytojai
„Renkuosi mokyti!“ mokytojai
kritinė pedagogika
„realybės šokas“
socialinė reprodukcija švietime
švietimo reformos

Kaip cituoti

Lebedytė-Mečionienė, I. (2022) “Pradedančiųjų mokytojų susidūrimas su ugdymo realybe: programos „Renkuosi mokyti!“ atvejis”, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, pp. 56–68. doi:10.15388/ActPaed.2022.49.4.

Santrauka

Pradedantieji mokytojai, patirdami „realybės šoką“, gali daug jautriau pastebėti ir kvestionuoti standartus, kurie yra neatsiejami nuo kapitalizmo, globalizacijos ir neoliberalizmo įtakos. Naratyvinio tyrimo strategijos nuostatos leido atlikti giluminius interviu / dialogus su 9 programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojais. Kokybinių duomenų analizė atskleidė įsivyravusius hierarchinius santykius mokykloje (dažnai pagrįstus baime ar įtampa); įvairaus tipo klastočių paplitimą – kai dokumentai neatitinka realybės; bendrųjų programų, standartizuotų testų ir egzaminų diktuojamą orientaciją į rezultatus, o ne vaiko poreikius; akademinių klasių sudarymą ir etikečių klijavimo „normą“ – reiškinius, formuojančius silpnesniųjų habitus ir prisidedančius prie socialinės reprodukcijos švietime.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.