Gamtos mokslų mokytojų darbo galimybės ir iššūkiai mokant nuotoliu: mokytojų įsitikinimai ir nuostatos
Straipsniai
Ana Mirosavljević
University of Slavonski Brod, Croatia
Branko Bognar
Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Pedagogy, Osijek, Croatia
Marija Sablić
Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Pedagogy, Osijek, Croatia
Publikuota 2023-08-22
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2023.50.6
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

nuotolinis mokymas
COVID-19 pandemija
gamtos mokslų mokytojai

Kaip cituoti

Mirosavljević, A., Bognar, B. and Sablić, M. (2023) “Gamtos mokslų mokytojų darbo galimybės ir iššūkiai mokant nuotoliu: mokytojų įsitikinimai ir nuostatos”, Acta Paedagogica Vilnensia, 50, pp. 88–106. doi:10.15388/ActPaed.2023.50.6.

Santrauka

COVID-19 pandemija turėjo katastrofišką poveikį visiems pasaulio ekonomikos sektoriams, įskaitant švietimą. Dėl to buvo uždarytos mokyklos, o netrukus prasidėjo mokymas nuotoliu, kuris pandemijos metu pakeitė tradicinį mokymą klasėje. Ši atvejo studija padėjo ištirti gamtos mokslų mokytojų požiūrį ir įsitikinimus apie mokymą nuotoliu bei iššūkius, su kuriais jie susidūrė pandemijos metu. Duomenys buvo renkami naudojant standartizuotus, atviro tipo klausimų interviu su šešiais ypač talentingais gamtos mokslų mokytojais iš pradinių mokyklų. Straipsnyje nagrinėjami mokytojų išskiriami su darbu susiję iššūkiai ir galimybės, atsiradusios dėl COVID-19 pandemijos ir prasidėjusio nuotolinio mokymo. Tyrimo rezultatai rodo, kad mokytojai yra atviri pokyčiams ir išsako gana teigiamą požiūrį į nuotolinį mokymą COVID-19 krizės metu, pavyzdžiui, jie naudojasi įvairiais skaitmeniniais įrankiais mokydami nuotoliu ir vėliau vesdami pamokas gyvai. Jie tobulina ir lavina savo skaitmenines kompetencijas bei savirefleksijos įgūdžius, o šie suteikia jiems erdvės sąmoningai ir giliai apmąstyti mokymo procesą. Tačiau mokydami internetu mokytojai susiduria su įvairiomis kliūtimis – techniniais sunkumais, vertinimo sunkumais, pernelyg dideliu tėvų įsitraukimu į vaikų darbą ir kt. Pastangos tobulėti asmeniškai ir profesionaliai gerina pedagoginio darbo, įskaitant nuotolinį mokymąsi, kokybę ir prisideda prie mokytojų profesinio identiteto formavimo. Šio tyrimo ribotumas – santykinai nedidelė tyrime dalyvavusių mokytojų grupė (tik šeši mokytojai).

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>