Tėvų, ugdančių vaikus šeimoje, funkcijos: Lietuvos atvejis
Straipsniai
Edita Naidaitė
Kauno Maironio universitetinė gimnazija
Eglė Stasiūnaitienė
Vytauto Didžiojo universitetas
Publikuota 2023-08-22
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2023.50.10
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

Ugdymas(is) šeimoje
ugdytinis
šeima
švietimo įstaiga
funkcijos

Kaip cituoti

Naidaitė, E. and Stasiūnaitienė, E. (2023) “Tėvų, ugdančių vaikus šeimoje, funkcijos: Lietuvos atvejis”, Acta Paedagogica Vilnensia, 50, pp. 159–171. doi:10.15388/ActPaed.2023.50.10.

Santrauka

Ugdymo(si) šeimoje pradžia siejama su praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio švietimo teoretiko ir mokyklų reformos šalininko Johno Holto idėjomis, teigiančiomis, kad mokyklose vyrauja slegianti emocinė aplinka, o ugdymu mokyklose siekiama, kad vaikų pasiekimai atitiktų reikalavimus, keliamus samdomiems darbininkams. Ugdymasis šeimoje suprantamas kaip savarankiškas pavienio mokymosi formos organizavimo būdas, kai vaikas yra ugdomas šeimos ir bendruomenės aplinkoje, pasitelkiant įvairias mokymosi priemones ir aplinkas. Šeimose ugdomų vaikų daugėja, vis daugiau tėvų domisi šia ugdymo(si) forma, gilinasi į teisinius šio proceso reglamentavimo aspek­tus. Šiame straipsnyje analizuojamas Lietuvos atvejis. Siekiama atsakyti į klausimus: kaip organizuojamas vaiko ugdymasis šeimoje? kokios yra tėvų funkcijos ugdymosi šeimoje atveju? Pasirinkta kokybinė tyrimo prieiga leido analizuoti tėvų, ugdančių šeimose vaikus, patirtį ir identifikuoti tėvų, kaip ugdytojų, veiklos funkcijas.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>