Tyrime apibūdinama nauja Pramonės 5.0 era (Gabriel, 2021) ir parodoma kūrybinio mąstymo svarba. Pramonė 5.0 technologijų plėtrą vertina ne tik techniniu ir ekonominiu požiūriu – pasitelkdama inovacijas, ši paradigma perkelia pramonės tikslus nuo gamybos procesų optimizavimo prie tvaraus, socialiai naudingo ir, svarbiausia, į žmogų orientuoto gamybos modelio. Technologinė Pramonės 5.0 dimensija turėtų būti subalansuota stiprinant žmogiškąjį potencialą ir investuojant į švietimą. Straipsnyje pateikiami OECD PISA 2022 (OECD, 2024) tarptautinio tyrimo rezultatai. Tyrimo tikslas, be kita ko, buvo nustatyti būsimos produktyvaus darbo kartos – 15 metų amžiaus respondentų iš viso pasaulio kūrybinio mąstymo lygį. PISA 2022 tyrime dalyvavo apie 690 000 mokinių, atstovaujančių apie 29 milijonams viso pasaulio mokinių iš 81 šalies ir ekonominio regiono. Tyrimas taip pat atskleidė mokymo strategijas, kurios leido Singapūro moksleiviams pasiekti geriausių PISA 2022 testų rezultatų. Čekijoje tyrime dalyvavo 430 mokyklų ir beveik 11 000 moksleivių (PISA 2022 nacionalinė ataskaita „Kūrybinis mąstymas“, 2023). Šio tyrimo rezultatai buvo palyginti su Čekijos pradinių mokyklų mokinių Urbanistinių figūrų kūrybinio mąstymo testo (angl. The Urban Figurative Test of Creative Thinking) rezultatais. Šio testo rezultatai atskleidė, kad aukščiausius įvertinimus gavo penktokai, tai patvirtina ir kiti tyrimai (Chalupa, 2012; Novotný, 2012). Tyrime taip pat atkreipiamas dėmesys į socialinę raidą ir jos įtaką švietimui, kur kūrybinis mąstymas bus labai svarbus. Remiantis įvairių tyrimų rezultatais, straipsnyje taip pat pateikiamos Pramonės 5.0 erai būtinos kompetencijos (Earp, 2024).
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.