Būti pabėgėlių vaikų mokytoju: teorinės įžvalgos
Straipsniai
Simona Lunina
Vytauto Didžiojo universitetas
Vaida Jurgilė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2025-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2025.54.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

pabėgėliai
pabėgėlių vaikai
mokytojų patirtis
mokytojų vienišumas
pabėgėlių vaikų ugdymas

Kaip cituoti

Lunina, S. and Jurgilė, V. (2025) “Būti pabėgėlių vaikų mokytoju: teorinės įžvalgos”, Acta Paedagogica Vilnensia, 54, pp. 60–74. doi:10.15388/ActPaed.2025.54.4.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama ikimokyklinio ugdymo mokytojų patirtis dirbant su pabėgėlių vaikais ne tik Europos Sąjungos, bet ir kitose šalyse, kuriose mokytojai susidūrė su pabėgėlių šeimų, turinčių nepilnamečių vaikų, antplūdžiu. Analizuojant mokslinę literatūrą rasta, kad mokytojams tiek Lietuvoje, tiek kitose pasaulio šalyse trūksta profesinio pasirengimo darbui su pabėgėlių vaikais, o esamos ugdymo programos nėra pritaikytos užtikrinti kokybišką pabėgėlių vaikų ugdymą. Tyrimo tikslas buvo atskleisti ikimokyklinio ugdymo mokytojų patirtį dirbant su pabėgėlių vaikais. Taikyta teminė analizė. Tyrimo rezultatai parodė, kad mokytojai, dirbantys su pabėgėlių vaikais, kasdien susiduria su skirtingomis situacijomis, kurios jiems yra visiškai naujos, o pabėgėlių vaikų ugdymas mokytojui tampa nauju ir niekada prieš tai netirtu fenomenu.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.