Paauglių mokėjimo vertinti elgesį ypatumai
Straipsniai
Eivyda Martišauskienė
Publikuota 1996-12-20
https://doi.org/10.15388/ActPaed.1996.03.9395
PDF

Reikšminiai žodžiai

Paaugliai
elgesio vertinimas
dorinis ugdymas
dorovinis vertinimas
vertybės.

Kaip cituoti

Martišauskienė E. (1996) „Paauglių mokėjimo vertinti elgesį ypatumai“, Acta Paedagogica Vilnensia, 30, p. 140-156. doi: 10.15388/ActPaed.1996.03.9395.

Santrauka

Mokėjimai vertinti elgesį – sudėtingas fenomenas. Pirmiausia jis remiasi mokėjimais verlinti atskirus poelgius, atspindinčius elgesio vertinimo ypatumus ir jų taikymo įvairiose situacijose būdus. Mokėjimai vertinti elgesį yra integralinė ir dinamiška asmenybės savybė, kurią išreiškia mokėjimai konstatuoti patį poelgio faktą, mokėjimai apibūdinti situaciją, kurioje poelgis kilo, mokėjimai doroviškai vertinti kitų poelgius, ir mokėjimai doroviškai vertinti savo poelgius. Siekiant nustatyti šių mokėjimų susiformavimo lygį ir ypatumus, pagal specialiai sudarytą metodiką buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo daugiau kaip 800 V-IX klasių mokinių. Rezultatai atskleidė, jog daugelio mokinių mokėjimų lygis yra nepakankamas. Labiausiai išvystytas gebėjimas konstatuoti patį poelgio faktą, o mažiausiai išvystytas gebėjimas doroviškai vertinti savo elgesį.
PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.