Matematinio raštingumo samprata
Straipsniai
Jolita Dudaitė
Publikuota 2007-01-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2007.18.9667
PDF

Reikšminiai žodžiai

matematika
matematikos ugdymas
matematinis raštingumas
matematinio raštingumo modelis

Kaip cituoti

Dudaitė, J. (2007) “Matematinio raštingumo samprata”, Acta Paedagogica Vilnensia, 18, pp. 170–187. doi:10.15388/ActPaed.2007.18.9667.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjant matematinio raštingumo sampratą, pateikiama matematinio raštingumo terminų, randamų mokslinėje literatūroje, analizė, atskleidžiami  matematikos ir matematinio raštingumo skirtumai.

Nors matematinis raštingumo samprata priklauso nuo istorinio, kultūrinio konteksto ir nėra vieno teisingo matematinio raštingumo apibrėžimo, vis dėlto galima išskirti sudedamuosius matematinio raštingumo elementus. Tai - būtinos matematinės žinios, visuotinumas, temų aktualumas, loginis (matematinis, kritinis) mąstymas, matematinis argumentavimas, sprendimų darymas, skaičių „jausmas”, simbolių „jausmas”, erdvinis mąstymas, praktiniai gebėjimai, duomenų interpretavimas, būtinos matematinės žinios, matematika kontekste, kultūrinis aspektas, „susigyvenimas” su matematika (angl. confidence with mathematics), matematinė komunikacija, duomenų ir rezultatų reprezentavimas, darbas su informacija, eksperimentavimas, modeliavimas, technologijų ir matematinių įrankių naudojimas, nuostatos matematikos atžvilgiu. Išskirtieji elementai leidžia sudaryti matematinio raštingumo modelį.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>