Būsimų ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinės kompetencijos įsivertinimas
Straipsniai
Baiba Kaļķe
Latvijos universitetas image/svg+xml
Sanita Baranova
Latvijos universitetas image/svg+xml
Līga Āboltiņa
Latvijos universitetas image/svg+xml
Publikuota 2022-11-07
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.48.7
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinė kompetencija
mokytojų profesinė kompetencija
kompetencijų vertinimas
kompetencijų įsivertinimas

Kaip cituoti

Kaļķe, B. , Baranova, S. ir Āboltiņa, L. (2022) „Būsimų ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinės kompetencijos įsivertinimas“, Acta Paedagogica Vilnensia, 48, p. 116–128. doi:10.15388/ActPaed.2022.48.7.

Santrauka

Vienas iš Europos aukštojo mokslo erdvės tikslų yra skatinti kompetencijų ugdymą, ypatingą dėmesį skiriant toms kompetencijoms, kurių žmonėms reikia norint išlaikyti esamą gyvenimo kokybę ir aukštą įsidarbinimo lygį kintančios visuomenės ir darbo rinkos sąlygomis. Šiame tyrime analizuojamas būsimų ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinės kompetencijos įsivertinimas naudojant mokytojų profesinės kompetencijos vertinimo instrumentą (apklausą). Straipsnyje nagrinėjama ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinės kompetencijos struktūra. Rezultatai atskleidė, kad tyrimo instrumentas gali būti naudojamas kaip mokytojų profesinės kompetencijos įsivertinimo priemonė. Palankiausiai įvertintos subkompetencijos – tai bendrosios profesinės veiklos užtikrinimo užduotys, mokymosi proceso įgyvendinimas ir profesinės kompetencijos tobulinimas. Duomenų analizė rodo ir tai, kad svarbus būsimų ikimokyklinio ugdymo pedagogų profesinės kompetencijos įsivertinimo esamoje situacijoje rodiklis yra klausimas „Ar jūsų darbas susijęs su studijų sritimi?“ bei teiginiai, pateikiami apklausos dalyse „Mokymosi proceso įgyvendinimas“ ir „Profesinės kompetencijos tobulinimas“.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai