Vibrafono evoliucija muzikos stilių raidoje
Socialiniai mokslai
Marius Šinkūnas
Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/JMD.2022.16
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

vibrafonas
evoliucija
muzikos stiliai
vibrafono atlikimo mokykla

Kaip cituoti

Šinkūnas, M. (2022) “Vibrafono evoliucija muzikos stilių raidoje”, Jaunųjų mokslininkų darbai, 52(1), pp. 37–46. doi:10.15388/JMD.2022.16.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama vibrafono evoliucija muzikos stilių raidoje. Palyginti su kitais perkusiniais instrumentais, vibrafonas yra labai jaunas – pirminė jo versija buvo sukonstruota daugiau nei prieš 100 metų – 1916 m. Nors užsienio literatūroje vibrafono evoliucija nėra naujas tyrimų objektas, dažniausiai ji nagrinėjama džiazo atlikėjų kontekste. Darbų, kuriuose vibrafono evoliucija būtų aptariama įvairių muzikos stilių raidoje, yra mažiau, o tokių, kuriuose būtų minimos Baltijos šalys, konkrečiai – Lietuva, nėra. Atliekant tyrimą naudoti mokslinės literatūros ir repertuarų analizės, sintezės bei apibendrinimo metodai.

Mokslinės literatūros analizė parodė, kad nuo 1921 m., kai vibrafonas buvo pristatytas pasaulinėje instrumentų parodoje JAV, atlikimo stilius šiuo muzikos instrumentu labai pakito ir tembriškai, ir techniškai. Šiuolaikiniame muzikos pasaulyje vibrafonu atliekamos ne tik melodinės linijos, bet ir akompanimentas, kontrapunktas, ritmika bei harmonija, demfiravimas, garso slopinimas ir sudėtinga pedalizacija. Tai yra šiuolaikinė vibrafono atlikimo mokykla. Deja, Lietuvoje dėl susiklosčiusių istorinių ir politinių aplinkybių vibrafonas netapo muzikos kultūros dalimi ir iki šiol laikomas nišiniu instrumentu.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.