REKLAMOS POVEIKIS KNYGŲ RINKOJE: VARTOTOJO PATIRTIES KONTEKSTAS
Straipsniai
ALINA VAIŠVILIENĖ
Publikuota 2010-01-01
https://doi.org/10.15388/kn.v55i0.3485
PDF

Reikšminiai žodžiai

reklamos poveikis
knygų rinka
knygų leidyba
rinkodara
reklama
knygų prekyba

Kaip cituoti

VAIŠVILIENĖ A. (2010). REKLAMOS POVEIKIS KNYGŲ RINKOJE: VARTOTOJO PATIRTIES KONTEKSTAS. Knygotyra, 55, 181-202. https://doi.org/10.15388/kn.v55i0.3485

Santrauka

Vilniaus universiteto Knygotyros ir dokumentotyros institutas
Universiteto g. 3, LT-01513 Vilnius, Lietuva
El. paštas: a.vaisviliene@gmail.com


Siekiant nustatyti reklamos poveikio galimybes knygų versle, nagrinėjama vartotojų patirtis, požiūriai, nuostatos, susijusios su knygų pasirinkimu ir vertinimu, reklamos poveikio vartotojams būdai, išskiriami individo patirties veiksniai, kurie šį poveikį diferencijuoja. Atlikus reklamos poveikio tyrimą, nustatyta reklamos poveikio vartotojams sistema. Reklama informuoja apie knygą ir ją populiarina, ji skatina susikurti asmeninę patirtį, ugdo teigiamą požiūrį į knygą, veikia kaip alternatyvi vartotojų informavimo sistema – šie ir kiti reklamos poveikio vartotojams būdai svarstomi tiriant reklamos poveikio galimybes knygų rinkoje. Nors reklama ir nėra vienintelė ar svarbiausia priežastis, skatinanti pirkti knygą, vis dėlto nustatyta priklausomybė tarp knygų verslo įmonių išlaidų reklamai ir skaitytojų dėmesio dalies – reklamuojamas knygas skaitytojai žino geriau nei nereklamuojamas. Šis ir kiti reklamos poveikio būdai kartu su naujųjų medijų technologijų plėtra formuoja naują knygos ir skaitytojo santykį – knyga imama suvokti ir vertinti ne vien skaitymo procese, perskaityta ji tampa skaitytojų asmeninės patirties dalimi. Nustatyti svarbiausi reklamos poveikį vartotojui diferencijuojantys veiksniai: skaitymo patirtis, medijų patirtis, jautrumas reklamai ir kt.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai