Raveno spalvotų progresuojančių matricų standartizacija Lietuvoje
Turinys
Gražina Gintilienė
Dovilė Butkienė
Publikuota 2005-01-01
https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4330
22-34.pdf

Reikšminiai žodžiai

spalvotos progresuojančios matricos
neverbaliniai gebėjimai
Lietuvos vaikai
aplinkos veiksniai
lytis

Kaip cituoti

Gintilienė, G., & Butkienė, D. (2005). Raveno spalvotų progresuojančių matricų standartizacija Lietuvoje. Psichologija, 32, 22-34. https://doi.org/10.15388/Psichol.2005..4330

Santrauka

J. C. Raveno 1947 metais sukurtos Spalvotos progresuojančios matricos (Coloured Progressive Matrices, toliau CPM) plačiai taikomos pasaulyje 5–11 metų vaikų neverbaliniams arba produktyviesiems gebėjimams vertinti. Šiame straipsnyje, remdamosi 2004 metais atlikto reprezentacinės 6–11 metų Lietuvos vaikų imties (n = 1067) tyrimo rezultatais, pirmą kartą pristatome lietuviškąsias CPM normas, kurios skiriasi nuo britiškų bei amerikietiškų. Atliekant CPM standartizaciją dalijimo pusiau ir vidinio suderinamumo metodu buvo patvirtintas CPM patikimumas ir turinio validumas. Įvertindamos veiksnius, galėjusius turėti įtakos CPM rezultatams, nustatėme, kad aplinkos veiksniai (vaiko gyvenamoji vieta ir tėvų išsilavinimas) yra kur kas reikšmingesni vaiko neverbalinių gebėjimų raidai nei biologinis lyties veiksnys. Straipsnyje pristatomi rezultatai leidžia teigti, kad sudarytas CPM normas galima naudoti vaiko neverbaliniams gebėjimams vertinti formalizuotos atrankos tikslais.



22-34.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai