J. C. Raveno 1947 metais sukurtos Spalvotos progresuojančios matricos (Coloured Progressive Matrices, toliau CPM) plačiai taikomos pasaulyje 5–11 metų vaikų neverbaliniams arba produktyviesiems gebėjimams vertinti. Šiame straipsnyje, remdamosi 2004 metais atlikto reprezentacinės 6–11 metų Lietuvos vaikų imties (n = 1067) tyrimo rezultatais, pirmą kartą pristatome lietuviškąsias CPM normas, kurios skiriasi nuo britiškų bei amerikietiškų. Atliekant CPM standartizaciją dalijimo pusiau ir vidinio suderinamumo metodu buvo patvirtintas CPM patikimumas ir turinio validumas. Įvertindamos veiksnius, galėjusius turėti įtakos CPM rezultatams, nustatėme, kad aplinkos veiksniai (vaiko gyvenamoji vieta ir tėvų išsilavinimas) yra kur kas reikšmingesni vaiko neverbalinių gebėjimų raidai nei biologinis lyties veiksnys. Straipsnyje pristatomi rezultatai leidžia teigti, kad sudarytas CPM normas galima naudoti vaiko neverbaliniams gebėjimams vertinti formalizuotos atrankos tikslais.