Raveno progresuojančių matricų (SPM plius ir APM) klaidingų atsakymų ryšys su produktyviaisiais gebėjimais
Straipsniai
Katažyna Eismontaitė
Vilniaus universitetas Bendrosios psichologijos katedra
Gražina Gintilienė
Vilniaus universitetas Bendrosios psichologijos katedra
Publikuota 2014-02-03
https://doi.org/10.15388/Psichol.2014.50.4890
PDF

Reikšminiai žodžiai

Raveno progresuojančios matricos (RPM)
klaidingi atsakymai
produktyvieji gebėjimai

Kaip cituoti

Eismontaitė K., & Gintilienė G. (2014). Raveno progresuojančių matricų (SPM plius ir APM) klaidingų atsakymų ryšys su produktyviaisiais gebėjimais. Psichologija, 50, 49-62. https://doi.org/10.15388/Psichol.2014.50.4890

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas dviejų Raveno progresuojančių matricų (RPM) versijų – Standartinių progresuojančių matricų plius (SPM plius) ir Sudėtingų progresuojančių matricų (APM) – klaidingų atsakymų ryšys su produktyviaisiais gebėjimais remiantis didelės (n = 4 535) 11–19 metų amžiaus vidurinių mokyklų moksleivių imties tyrimo rezultatais. SPM plius ir APM užduočių atsakymų alternatyvų analizė atskleidė kelis didesnių gebėjimų moksleivių veiklos ypatumus: verčiau pasirenkama praleisti per sunkią užduotį nei atsitiktinai spėliojama, antra, jiems būdingas lėtesnis užduočių sprendimo tempas. APM klaidų tipų analizė parodė, kad daromų klaidų tipas priklauso nuo moksleivių gebėjimų lygio.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.