Aleksandros Klimkiewicz, Zannos Sładkiewicz ir Marcino Trendowicz knygos „Prasmės kūrimas internetinėje komunikacijoje: memas, stereotipas, mitas“ recenzija (Gdanskas: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2025, 180 p., ISBN: 978-83-8206-705-7)
Recenzijos
Katarzyna Kuligowska
Adam Mickiewicz University in Poznań image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-8443-4815
Publikuota 2025-10-18
https://doi.org/10.15388/SlavViln.2025.70(1).11
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

internetinė komunikacija
kibernetinė kultūra
memas
stereotipas
stereotipizavimas
mitas
mitologema
mitologizacija
vertinimas
kontekstas
Rusija
socialinis diskursas
politinis diskursas
propaganda
kolektyvinė sąmonė

Kaip cituoti

Kuligowska, K. (2025) “Aleksandros Klimkiewicz, Zannos Sładkiewicz ir Marcino Trendowicz knygos „Prasmės kūrimas internetinėje komunikacijoje: memas, stereotipas, mitas“ recenzija (Gdanskas: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2025, 180 p., ISBN: 978-83-8206-705-7)”, Slavistica Vilnensis, 70(1), pp. 153–156. doi:10.15388/SlavViln.2025.70(1).11.

Santrauka

Monografijoje memo, stereotipo ir mito sąvokos buvo pasitelktos tiriant prasmės kūrimo problemą internetinėje komunikacijoje, taip pat jų ryšį ir įtaką kolektyvinei sąmonei ir kalbai. Darbo struktūra leidžia sistemingai ir įvairiapusiškai pristatyti temą, derinant teorinius svarstymus su praktinių pavyzdžių analize. Interneto memų, kurie yra pasipriešinimo politiniam tikrovės mitologizavimui kultūros rezultatas, korpuso analizė leido įvertinti mito vaidmenį formuojant viešąją nuomonę. Stereotipai ir mitai, kaip kognityviniai memų pagrindai, vaidina svarbų vaidmenį tiek neformaliame socialiniame diskurse, tiek politiniame diskurse, reikšmingai veikdami mūsų tikrovės suvokimą ir interpretavimą.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.