Žmogaus socialinės motyvacijos pagrindai
-
Visvaldas Legkauskas
Publikuota 2004-12-28
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2004.2.5962
PDF

Reikšminiai žodžiai

socialinė motyvacija
socialiniai poreikiai
dėmesys kitam
teigiamas vertinimas
rūpestis

Kaip cituoti

Legkauskas, V. (2004) “Žmogaus socialinės motyvacijos pagrindai”, Sociologija. Mintis ir veiksmas, 14, pp. 53–63. doi:10.15388/SocMintVei.2004.2.5962.

Santrauka

Šiame straipsnyje siekiama apibrėžti socialinės motyvacijos pagrindus, apibūdinant bazinius socialinius poreikius ir jų tarpusavio ryšius. Baziniu čia vadinamas toks socialinis poreikis, kuris yra ne kultūros produktas, bet būtina tą kultūrą sukuriančios žmonių grupės susiformavimo sąlyga. Skiriamos trys tokios sąlygos: grupės narių dėmesys vienas kitam, teigiamas vienas kito vertinimas ir rūpinimasis vienas kito gerove. Asmuo šias sąlygas išgyvena kaip dėmesio, pagarbos ir rūpinimosi poreikius. Šie trys poreikiai yra tarpusavyje hierarchiškai susiję. Iš jų mažiausiai svarbus yra dėmesio poreikis, o svarbiausias – rūpinimosi poreikis, nes jo patenkinimas yra būtina ir pakankama socialinės grupės susiformavimo ir išlikimo sąlyga ir, lyginant su dėmesio ir pagarbos poreikiais, rūpinimosi poreikiui patenkinti reikalingos pačios sudėtingiausios priemonės. Nepaisant tokios dėmesio ir pagarbos poreikių subordinacijos rūpinimosi poreikiui patenkinti, dėmesio ir pagarbos poreikiai turi būti nagrinėjami kaip atskiri poreikiai, nes jų patenkinimas yra būtina rūpinimosi poreikio patenkinimo sąlyga ir todėl šie poreikiai įgyja savarankišką motyvacinę vertę.
PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.