Muzikavimas atlaiduose, arba Barokas XX–XXI amžiuje
Straipsniai
Rūta Žarskienė
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas
Publikuota 2015-05-22
https://doi.org/10.51554/TD.2015.29010
PDF

Reikšminiai žodžiai

atlaidai
barokas
pučiamieji ir mušamieji muzikos instrumentai
dūdų orkestrai / ansambliai
Žemaičių Kalvarijos kalnai
būgnai-katilai

Kaip cituoti

Žarskienė, R. (2015) “Muzikavimas atlaiduose, arba Barokas XX–XXI amžiuje”, Tautosakos darbai, 49, pp. 145–170. doi:10.51554/TD.2015.29010.

Santrauka

Straipsnyje siekiama apžvelgti muzikavimo Katalikų bažnyčios šventėse raidą: nuo Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės krikšto iki šių dienų. Su krikščionybės įvedimu Lietuvoje greitai prigijusi atlaidų tradicija iš Vakarų Europos atsinešė ir savo papročius bei muzikinio apipavidalinimo kultūrą. Darbo tikslas – parodyti, kaip renesanso ir baroko laikotarpio prestižiniai pučiamieji ir mušamieji muzikos instrumentai, karaliavę valdovo rūmuose, didikų dvaruose ir kariuomenėje, buvo naudojami atlaiduose, procesijose, maldininkų kelionėse, apvaikštant Kryžiaus kelią. Iškilmingas muzikavimas turėjo pabrėžti žmonių skiriamą garbę ir šlovę Dievui kaip Karalių Karaliui. Pasitelkus istorinį ir etnologinį lauko tyrimų metodus, gilinamasi į šitokio muzikavimo variniais pučiamaisiais instrumentais reikšmę vienuose svarbiausių Lietuvoje – Didžiuosiuose Žemaičių Kalvarijos atlaiduose, atskleidžiama baroko muzikinės tradicijos tąsa ir muzikantų vaidmuo XX–XXI a. žemaičių liaudiškojo pamaldumo papročiuose.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai