Teatrinių eksperimentų intertekstai Kosto Ostrausko dramose
Straipsniai
Aušra Martišiūtė-Linartienė
Lietuvos muzikos ir teatro akademija
Publikuota 2016-12-30
https://doi.org/10.51554/Col.2016.28904
PDF

Reikšminiai žodžiai

drama
teatras
intertekstas
teatriniai eksperimentai
avangardinis teatras
performansas
performatyvumas
postdraminis teatras
įveiksminimas

Kaip cituoti

Martišiūtė-Linartienė, A. (2016) “Teatrinių eksperimentų intertekstai Kosto Ostrausko dramose ”, Colloquia, 37, pp. 72–93. doi:10.51554/Col.2016.28904.

Santrauka

Straipsnyje aptariami teatrinių eksperimentų kontekstai Kosto Ostrausko dramose. Siekiama identifikuoti, kokie konkretūs eksperimentiniai meno reiškiniai, kuriuos perėmė šiuolaikinis teatras, yra patekę į Ostrausko kūrybos lauką ir tapę intertekstu. Analizuojant dramas aiškinamasi, kokias reikšmes šie intertekstai kuria Ostrausko dramose: dadaistinė Marcelio Duchampo skultptūra „Fontanas“ (mikrodramoje „Instaliacija“), Jurgio Mačiūno performansas „Piano activities“ (mikrodramoje „Fluxus“), Johno Cage’o tylos pjesės (mikrodramoje „Paskutinis monologas“ ir kt.), performansuose veikiantis kūnas ir kt. Išryškinamos slinktys, kurios leidžia pamatyti Ostrausko tekstuose fiksuojamą vis glaudesnį santykį su performatyviais teatro reiškiniais. Ostrausko dramų analizė patvirtina hipotezę, kad į jo dramos diskursą įtraukti teatriniai eksperimentai atskleidžia performatyviajam teatrui būdingus bruožus: personažo ir publikos sąveiką, vizualinių elementų įveiksminimą, perėjimą nuo verbalinės kalbos prie kūno kalbos.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.