Matematikos valstybinio brandos egzamino užduoties ir rezultatų kaitos 2012–2021 metais kai kurie aspektai
Straipsniai
Gabija Pranaitytė
Kauno technologijos universitetas
https://orcid.org/0000-0002-6833-6614
Bronė Narkevičienė
Kauno technologijos universitetas
Publikuota 2022-12-10
https://doi.org/10.15388/LMR.2022.29760
pdf

Reikšminiai žodžiai

matematikos valstybinis brandos egzaminas
užduotis
sunkumas
skiriamoji geba
pasiekimai
kaita

Kaip cituoti

Pranaitytė, G. and Narkevičienė, B. (2022) “Matematikos valstybinio brandos egzamino užduoties ir rezultatų kaitos 2012–2021 metais kai kurie aspektai”, Lietuvos matematikos rinkinys, 63(B), pp. 71–81. doi:10.15388/LMR.2022.29760.

Santrauka

Šiame darbe nagrinėjama matematikos valstybinio brandos egzamino užduoties kaita programos, struktūros ir turinio aspektais; abiturientų pasiekimų kaita uždavinių sunkumo ir skiriamosios gebos aspektais. 2012–2021 metų laikotarpiu egzamino programa kito vieną kartą (sprendimas priimtas 2014 metais, įgyvendinta nuo 2015 metų). Turinio pokyčiai buvo visose keturiose veiklos srityse, tačiau jie nėra dideli. Struktūriniai pokyčiai buvo egzamino uždavinių tipuose: atviro atsakymo uždavinių kiekis padidėjo, o su pasirenkamaisiais atsakymais ir trumpojo atsakymo tipų – sumažėjo. Tiek turinio, tiek struktūros pokyčiai mokinių pasiekimų rezultatų kaitoje turėjo trumpalaikius atspindžius. Statistiškai reikšmingai 2012–2021 metų laikotarpyje egzamino užduotys skiriasi tik sunkumo prasme ir tik 2017 m. ir 2020 m., kai jos atitinkamai buvo lengviausia ir sunkiausia.

pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai