Straipsnyje aptarti pagrindiniai adaptyvaus mokymo principai, kurie gali būti sėkmingai taikomi e-mokymo sistemose diegiant e-studijų modelį. Mokinio kontrolės mechanizmas yra svarbus elementas sistemoje, atspindintis mokymosi pažangos mokymo proceso eigoje valdymo būdą. Pasiūlytas mokinio modelis nusako ką e-mokymo sistema turi ,,žinoti`` apie kad galėtų pritaikyti savo elgesį besimokančiojo reikmėms. Sistemos adaptyvumas akivaizdus tam tikruose modelio taškuose, kurie analizuojami išsamiau ir sudaro bendrą sistemos atliekamų veiksmų vaizdą. Mokymo procese svarbus mokinio žinių lygio nustatymo vaidmuo bei sistemos nuomonės suformavimo apie duotą mokinį mechanizmas. Žinių lygio nustatymui ir mokinio priskyrimui į tam tikrą žinių lygio aibę kaip priemonė pasiūlytos ekspertinės sistemos ir neraiškios ekspertinės sistemos.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.