Bendrojo lavinimo mokyklos mokinių socialinės kompetencijos ugdymas neformaliojo ugdymo kontekste
Straipsniai
Hanna Chaikovska
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Iryna Levchyk
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Mykola Fedoruts
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Vira Polishchuk
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Oksana Mazur
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine
Publikuota 2023-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2023.51.11
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

socialinė kompetencija
pagrindiniai kompetencijos komponentai
neformalusis ugdymas
diagnostika
vyresniųjų klasių mokiniai

Kaip cituoti

Chaikovska, H. (2023) “Bendrojo lavinimo mokyklos mokinių socialinės kompetencijos ugdymas neformaliojo ugdymo kontekste”, Acta Paedagogica Vilnensia, 51, pp. 178–198. doi:10.15388/ActPaed.2023.51.11.

Santrauka

Straipsnyje aprašomas vyresniųjų klasių mokinių socialinės kompetencijos ugdymas neformaliojo ugdymo kontekste. Eksperimentiniame tyrime dalyvavo 647 bendrojo lavinimo mokyklų mokiniai iš septynių Ukrainos Ternopolio ir Ivano-Frankivsko sričių bendrojo lavinimo mokyklų. Išankstiniame eksperimento etape naudoti diagnostikos metodai buvo papildyti pagrindiniais socialinės kompetencijos komponentais, sukurti ir apibūdinti atitinkami kriterijai, rodikliai ir aprašomoji formavimosi lygių skalė. Diagnostinės apklausos išvados parodė, kad būsimiems mokyklos absolventams labai trūksta socialinės kompetencijos.
Eksperimento metu nuo 2017 m. rugsėjo mėn. iki 2019 m. birželio mėn. buvo sudarytos būtinos socialinės ir pedagoginės sąlygos pagrindinėms neformaliojo ugdymo nuostatoms, kurios apėmė mokinio subjektyvios pozicijos stimuliavimą, teikiamą socialinę ir pedagoginę pagalbą bei stebėseną, neformaliojo ugdymo turinio, formų ir metodų modernizavimą, erdvės ir pagalbos organizavimą, realizuoti. Įvairios neformaliojo ugdymo realizavimo formos lėmė reikšmingą teigiamą eksperimentinių grupių dalyvių socialinės kompetencijos ugdymo poslinkį.
Lyginamoji poeksperimentinės apklausos rezultatų analizė atskleidė, kad aukštą socialinės kompetencijos lygį turinčių mokinių padaugėjo 15 proc., o žemą lygį turinčių respondentų sumažėjo 11 proc. Galutinė gautų duomenų analizė patvirtino tyrimo hipotezę ir įrodė, kaip svarbu ugdant vyresniųjų klasių mokinių socialinę kompetenciją perkelti dėmesį iš neformaliojo ugdymo į formalųjį.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.