Pedagogo ir ASD turinčio vaiko susitikimas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje
Straipsniai
Vaiva Juškienė
Mykolo Romerio universitetas
Viktorija Voidogaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2021-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2021.47.10
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

autizmas
susitikimas
inkliuzija
ikimokyklinis ugdymas(sis)
priešmokyklinis ugdymas(sis)
dialogiškas santykis

Kaip cituoti

Juškienė, V. and Voidogaitė, V. (2021) “Pedagogo ir ASD turinčio vaiko susitikimas ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 47, pp. 143–155. doi:10.15388/ActPaed.2021.47.10.

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjamas pedagogo pirmojo susitikimo su autizmo spektro sutrikimą turinčiu (toliau – ASD) vaiku fenomenas. Ką išgyvena pedagogas, kai pirmą kartą susitinka ASD turintį vaiką? Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad Lietuvoje ASD turinčių vaikų daugėja. Straipsnyje aprašoma situacija, kurioje susitinka ikimokyk­linio ir priešmokyklinio ugdymo specialistas ir ASD turintis vaikas. Atliktas tyrimas atveria konkrečių pedagogų išgyvenimus (pirmąsyk susidūrus su ASD turinčiu vaiku bendroje ikimokyklinėje ugdymo grupėje). Atlikto hermeneutinio fenomenologinio tyrimo metu pedagogų išgyvenimai susitelkė ties dviem egzistencinėmis temomis: išgyventas santykis ir išgyventas kūnas. Pirmojo susitikimo su ASD turinčiu vaiku metu pedagogai stengėsi užmegzti santykį su vaiku. Kiek­vienas tyrimo dalyvis savitai išgyveno šią pradžią, tačiau patirtims bendra yra tai, kad užmezgant santykį susiduriama su komunikacijos iššūkiu. ASD turintys vaikai vengė priimti pedagogams įprastas santykio užmezgimo priemonesKai pedagogai susidūrė su ASD turinčiu vaiku, jų išgyvenimai atsiskleidė ir per vaiko kūno patirtį (išvaizdą ir elgseną).

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.