Mokytojavimo deprofesionalizacija: sociologinė analizė
Straipsniai
Jūratė Litvinaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2024-01-29
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2023.51.9
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

biurokratizacija
darbas
deprofesionalizacija
fotobalso metodas
profesija
proletarizacija
tarnyba

Kaip cituoti

Litvinaitė, J. (2024) “Mokytojavimo deprofesionalizacija: sociologinė analizė”, Acta Paedagogica Vilnensia, 51, pp. 146–163. doi:10.15388/ActPaed.2023.51.9.

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas mokytojo darbinės veiklos priskyrimo profesijoms pagrįstumas bei mokytojų darbinės veiklos pozicijų kaita šiuolaikiniuose kontekstuose. Įvertindami, kam – profesijai, darbui ar tarnybai – priskirtinas mokytojavimas, galime paaiškinti jo svarbą (kartu ir mokytojams) visuomenėje; įvertinti mokytojų turimą simbolinį kapitalą, mokytojavimui keliamų reikalavimų adekvatumą ir mokytojų galimybes juos įvykdyti. Toks įvertinimas svarbus aiškinantis mokytojavimo patrauklumo nuosmukio, matomo nuo pat XXI a. pradžios ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Vakarų šalyse, priežastis ir ieškant būdų pagerinti mokytojų profesinę savijautą ir sąlygas, kuriomis jie veikia.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.