Straipsnyje nagrinėjama, kurias emocinio darbo strategijas dažniausiai naudoja mokytojai ir (ar) strategijų naudojimas priklauso nuo lyties. Be to, analizuojamas mokytojų emocinio darbo strategijų ir patiriamo perdegimo ryšys. Tyrime dalyvavo 720 mokytojų iš Jordanijos, jie užpildė Emocinio darbo instrumentą (angl. The Emotional Labor Instrument (ELI) ir Maslach perdegimo klausimyną (angl. Maslach Burnout Inventory (MBI). Rezultatai atskleidė, kad dažniausiai mokytojų naudojama strategija yra slopinimas, o rečiausiai pasitelkiamas paviršutiniškas veikimas. Tyrime nenustatyta reikšmingų lyčių skirtumų pagal paviršutinišką veikimą ir emocinę dermę, tačiau moterys mokytojos dažniau nei vyrai pasitelkia autentišką veikimą, slopinimą, paviršutinišką veikimą ir patiria dėl autentiško veikimo kylančių neigiamų emocijų. Kelio analizės rezultatai rodo, kad paviršutiniškas veikimas, autentiškas veikimas ir dėl paviršutiniško bei autentiško veikimo kylančios neigiamos emocijos prognozuoja mokytojų perdegimą, o slopinimo, emocinės dermės ir mokytojų perdegimo sąsajos nėra reikšmingos. Ateities tyrimams rekomenduojame tirti kitų veiksnių, pvz., mokytojų kompetencijos, įtaką emocinio darbo strategijoms.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.