INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO UŽDUOTYS: MERGINŲ IR VAIKINŲ SPRENDIMŲ ANALIZĖ
TIKSLIŲJŲ MOKSLŲ UGDYMO STRATEGIJOS
Valentina Dagienė
Eimantas Pėlikis
Gabrielė Stupurienė
Publikuota 2015-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2015.35.9190
PDF

Reikšminiai žodžiai

Informatikos mokymas
žaidybinimas
konkursas „Bebras“
informacinės technologijos
informatinis mąstymas

Kaip cituoti

Dagienė V., Pėlikis E. ir Stupurienė G. (2015) „INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMO UŽDUOTYS: MERGINŲ IR VAIKINŲ SPRENDIMŲ ANALIZĖ“, Acta Paedagogica Vilnensia, 350, p. 53-66. doi: 10.15388/ActPaed.2015.35.9190.

Santrauka

Profesorė fizinių mokslų daktarė
Vilniaus universiteto
Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: valentina.dagiene@mii.vu.lt 

Matematikos didaktikos magistrantas
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: eimantas.pelikis@gmail.com

Informatikos inžinerijos doktorantė
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas
Akademijos g. 4, LT-08663 Vilnius
El. paštas: gabriele.stupuriene@mii.vu.lt

Straipsnyje nagrinėjamos tokios problemos: informatikos mokymas naudojant neformalųjį ugdy­mo būdą (konkursus, varžybas), informatikos pagrindinių konceptų mokymas trumpomis patraukliomis užduotimis, informatinio mąstymo (anglų k. computational thinking) ugdymas, merginų ir vaikinų skirtumai sprendžiant informatikos užduotis. Autorių tyrimas remiasi šios srities kon­tekstine šaltinių analize ir didelio kiekio sukauptų duomenų statistine analize (atsakymai gauti iš 23,5 tūkst. respondentų). Straipsnyje vartojama nauja, lietuviškose publikacijose dar nevartota in­formatinio mąstymo sąvoka, kuriai Europos šalyse skiriama vis daugiau dėmesio ir manoma tai esant vienu iš svarbiausių XXI amžiaus ugdymo iššūkių mokykloje. Aptariamos šios sąvokos ypaty­bės, sunkumai rasti tinkamą lietuvišką atitikmenį, nagrinėjamas operacinis informatinio mąstymo apibrėžimas. Straipsnyje apžvelgiami kognityvūs merginų ir vaikinų skirtumai sprendžiant infor­matikos užduotis, skirtas informatiniam mąstymui ugdyti. Trumpai pristatomas tarptautinis infor­matikos konkursas „Bebras“, analizuojama, kaip šis konkursas padeda ugdyti mokinių informati­nio mąstymo gebėjimus. Straipsnyje analizuojami 2013 m. konkurso dalyvių sprendimo rezultatai, atsižvelgiama į dalyvių amžiaus grupes, lytį, ieškoma sąsajų su uždavinių kategorijomis. Išsamiau nagrinėjami tie uždaviniai, kurių vaikinų ir merginų rezultatai skiriasi reikšmingai.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>