Aukštojo mokslo STEAM programų transformacija nepastoviame, neapibrėžtame, sudėtingame ir dviprasmiškame pasaulyje
Straipsniai
MacDonald Kanyangale
University of Kwazulu Natal
Angela James
University of KwaZulu-Natal image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0003-4644-1373
Cecile Gerwel Proches
University of KwaZulu-Natal image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-2330-9575
Valentina Dagienė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-3955-4751
Asrun Matthiasdottir
Reykjavík University image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-9831-5056
Inggriani Liem †
DEL Institute of Technology, Indonesia
Eglė Jasutė
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-5183-9058
Haraldur Audunsson
Reykjavík University image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0002-7730-346X
Publikuota 2025-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2025.54.8
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

mokymo programų transformacija
nepastovumas
neapibrėžtumas
sudėtingumas
dvi­pras­miškumas
VUCA

Kaip cituoti

Kanyangale, M. (2025) “Aukštojo mokslo STEAM programų transformacija nepastoviame, neapibrėžtame, sudėtingame ir dviprasmiškame pasaulyje”, Acta Paedagogica Vilnensia, 54, pp. 120–138. doi:10.15388/ActPaed.2025.54.8.

Santrauka

Studijų programų pertvarka yra labai svarbi, kad aukštasis mokslas atitiktų kintančius visuomenės ir pramonės poreikius nepastoviame, neapibrėžtame, sudėtingame ir dviprasmiškame pasaulyje. Tačiau suinteresuotosios šalys kol kas nesutaria dėl programos apibrėžimo ir įgyvendinimo. Šiame kokybiniame tyrime nagrinėjama studijų programų pertvarkos samprata ir su jos įgyvendinimu susiję procesai. Tyrimo rezultatai išryškina tris pagrindinius studijų programų pertvarkos konceptualizavimo aspektus: dinamiškus ir prisitaikančius pokyčius, pertvarkos tęstinumą ir reguliuojamus pokyčius. Tyrimas atskleidė, kad studijų programos pertvarkos procesas yra sudėtingas, struktūruotas ir besivystantis, apimantis informacijos rinkimą ir struktūrinį projektavimą. Nors studijų programų pertvarka labai priklauso nuo konteksto, paprastai ji priskiriama dviem modeliams: valdžios įtakos nuleidžiamam požiūriui iš viršaus žemyn arba decentralizuotam, ir iš apačios į viršų kylančiam pokyčių procesui. Šio tyrimo metu siūloma integracinė studijų programos pertvarka gali būti pritaikyta siekiant palengvinti holistinę studijų programos transformaciją nepastoviame, neapibrėžtame, sudėtingame ir dviprasmiškame kontekste.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai