PEDAGOGINIO AUTORITETO SAMPRATOS ONTOLOGINĖS PERSPEKTYVOS LINK
AŠ IR KITAS: SOCIALINIAI IR FILOSOFINIAI UGDYMO ASPEKTAI
Cristiana Barbierato
Publikuota 2015-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2015.35.9194
PDF

Reikšminiai žodžiai

pedagoginis autoritetas
auginantis autoritetas
autoriteto transcendentiškumas
ontologinė perspektyva (ontologija)

Kaip cituoti

Barbierato C. (2015) „PEDAGOGINIO AUTORITETO SAMPRATOS ONTOLOGINĖS PERSPEKTYVOS LINK“, Acta Paedagogica Vilnensia, 350, p. 103-112. doi: 10.15388/ActPaed.2015.35.9194.

Santrauka

Socialinių mokslų (edukologijos) doktorantė
Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Edukologijos katedra
Universiteto g. 1/9, LT-01513 Vilnius
Tel. (8 5) 266 76 25
El. paštas: cristiana.barbierato@fsf.vu.lt

Analizuojant literatūrą, skirtą autoriteto temai, remiantis edukologijos ir filosofijos tradicija, galima pastebėti dvejopą tendenciją: šalia autorių, kurie žiūri į autoritetą įtariai ir jį traktuoja kaip ribojantį žmogų, neleidžiantį atsiskleisti jo asmenybei, yra tokių, kurie autoritetą mano esant teigiamu reiškiniu. Tačiau pastarieji taip pat ne visada pasiekia autoriteto fenomeno gelmes. Šio straipsnio tikslas – aptarti filosofų ir edukologų suformuluotas autoriteto sampratas, susitelkiant ties autoriais, kurie, grįždami į autoriteto žodžio etimologiją, ne tik autoritetą mano esant teigiamu reiškiniu visuomenės ir žmogaus gyvenime bei pozityviu ugdymo veiksniu, bet ir pagrindžia jį ontologiškai. Taip apskritai autoritetas konfigūruojasi kaip „auginantis autoritetas“, atitinkantis žmogaus prigimtį, nes „kažkas kitas“, susidūrimas su „kitybe“ suteikia galimybę būti savimi.

PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.