švietimo sistema lyčių ugdymas socialinė reprezentacija paslėptas ugdymo turinys
Kaip cituoti
Vendramin, V. (2006) “Lyčių skirtumai: socialinių reprezentacijų programų interpretacija”, Acta Paedagogica Vilnensia, 16, pp. 87–96. doi:10.15388/ActPaed.2006.16.9710.
Lyčių skirtumai: socialinių reprezentacijų programų interpretacija
Santrauka
Straipsnyje iškeliama aktuali lyčių ugdymo problema. Autorė siekia ne tik išanalizuoti lyčių skirtumus, bet ir atskleisti jų diskriminacijos apraiškas, slypinčias Slovėnijos švietimo sistemoje, o ypač išryškinti jų atspindį Slovėnijos ugdymo turinyje. Pažymėtina, kad lyčių skirtumai aptariami vadovaujantis feministine ir pozityvistine gnoseologija. Autorė pabrėžia, kad bent feministinė teorija leidžia nuodugniau ir objektyviau ištirti ignoruojamus edukacinius lyčių ugdymo aspektus. Pasitelkusi šią teoriją, autorė analizuoja Slovėnijos mokyklos ugdymo turinį. Pateikdama turinio analizę lyčių skirtumų aspektu, atskleidžia nemažai lyčių diskriminacijos atvejų. Autorės nuomone, nepaisant deklaruojamos lyčių lygybės, ugdymo turinyje, taip pat visoje Slovėnijos švietimo sistemoje galima aptikti lyčių nelygybės ir diskriminacijos apraiškų. Tačiau šias apraiškas ji linkusi vadinti „paslėptomis". Antra vertus, „paslėptų" lyčių diskriminacijos apraškų aptinkama ne vien ugdymo turinyje, bet ir kasdienėje veikloje bei visoje pedagoginėje praktikoje.