Neformaliojo muzikinio ugdymo ypatumai dirbant įtraukioje klasėje: pedagogų patirčių analizė
Socialiniai mokslai
Ieva Šauklė
https://orcid.org/0009-0005-9861-6296
Publikuota 2024-12-26
https://doi.org/10.15388/JMD.2024.54.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

įtraukusis ugdymas
muzikinis ugdymas
specialieji ugdymosi poreikiai
pedagogų patirtys

Kaip cituoti

Šauklė, I. (2024) “Neformaliojo muzikinio ugdymo ypatumai dirbant įtraukioje klasėje: pedagogų patirčių analizė”, Jaunųjų mokslininkų darbai, 54, pp. 46–54. doi:10.15388/JMD.2024.54.5.

Santrauka

Nors Lietuvos švietimo sistemoje įtraukiajam ugdymui skiriama vis daugiau dėmesio, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad bet kokio ugdymo sėkmė labiausiai priklauso nuo pedagogo gebėjimo kokybiškai dirbti įvairiomis sąlygomis, įtraukusis ugdymas vis dar kupinas iššūkių. Straipsnyje apžvelgiamas mokslininkų požiūris į neformalųjį muzikinį ugdymą, kai klasėje yra specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų, bei pristatomos empiriniu tyrimu paremtos įžvalgos, su kokiais iššūkiais susiduria pedagogai, mokydami muzikos įtraukioje klasėje. Remiantis tyrimo rezultatais, neformalaus muzikinio ugdymo kontekste įtraukusis ugdymas yra būtinas, tačiau iškyla tokių probleminių aspektų: nėra tinkamų sąlygų dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais (kad būtų pagal individualius vaikų poreikius pritaikyta mokymosi aplinka, muzikos instrumentų įvairovė, mokytojo padėjėjo pagalba), ribotos muzikos pedagogų žinios apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų raidos ir mokymosi ypatumus bei nepakankami pedagogų gebėjimai dirbti įtraukioje klasėje.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.