Lotynų kalbos mokymo poveikis tarybinio laikotarpio Lietuvos švietimo sistemai
Straipsniai
Raimonda Brunevičiūtė
Publikuota 2009-01-01
https://doi.org/10.15388/Litera.2009.3.7760
PDF

Kaip cituoti

Brunevičiūtė R. (2009) „Lotynų kalbos mokymo poveikis tarybinio laikotarpio Lietuvos švietimo sistemai“, Literatūra, 51(3), p. 109-123. doi: 10.15388/Litera.2009.3.7760.

Santrauka

Lietuvos kultūrine situacija pagrįsta humanitarinio ugdymo analizė atskleidžia, kad Lietuvai svarbi ne tik baltiška, bet ir bendra europinė kultūra. Pastarosios pagrindams pažinti reikia šią kultūrą atspindinčios kalbos. Lotynų kalba, viena vertus, yra labai svarbus klasikinio ugdymo elementas, antra vertus, moder­niame ugdyme jos paskirties supratimas patyrė įvairių pokyčių. Tad lotynų kalba gali būti apibrėžiama kaip klasikiniai humanitarinio ugdymo pagrindai. Lotynų kalbos kaip klasikinių humanitarinio ugdymo pagrindų paskirtis straipsnyje nagrinėjama atsižvelgiant į spe­cifinę Lietuvos kultūrinę ir politinę situaciją, tai yra ieškant tautinio tapatumo ir tarptautinės integracijos ugdymo procese pusiausvyros, kuri leidžia švietimui išvengti ir globalizacijos, ir etnocentrizmo pavojų. Šiame straipsnyje atskleižiami tie tarybinio laikotarpio Lietuvos švietimo sistemos ypatumai, kurie susidarė ugdymo procese dėl lotynų kalbos mokymo.
PDF

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės. 

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai