Kai kurie susipažinimo su aplinka ir aiškinamojo skaitymo klausimai Lietuvos mokykloje (1918 – 1925)
Straipsniai
M. Karčiauskienė
Publikuota 1964-01-06
https://doi.org/10.15388/Psichol.1964.6.8900
PDF

Reikšminiai žodžiai

pedagogikos istorija
aiškinamasis skaitymas

Kaip cituoti

Karčiauskienė M. (1964). Kai kurie susipažinimo su aplinka ir aiškinamojo skaitymo klausimai Lietuvos mokykloje (1918 – 1925). Psichologija, 6, 53-61. https://doi.org/10.15388/Psichol.1964.6.8900

Santrauka

Proletariato revoliucijos laikotarpiu (1918-1919 metais) Lietuvos mokyklose vyko kova su buržuaziniu mokymu, prieš scholastiką, už mokymo ir gyvenimo ryšius. Pradiniame mokyme tapo svarbi gimtoji kalba. Kartu su tuo pirmenybė buvo teikiama kompleksinei mokymo sistemai, gimtoji kalba nebuvo svarbiausias dalykas mokykloje, buvo vykdoma supančios aplinkos pažinimo išskyrimo iš gimtosios kalbos mokymo politika. Nepakankamai buvo vertinama skaitymo pamokų, kurios siejasi su aplinkos pažinimu, reikšmė. Tokia metodinė kryptis vyravo ir buržuazinės diktatūros metu, bet idėjiniai supažindinimo su supančia aplinka pagrindai buvo kiti – buržuaziniai. Dėl to buržuazinėje Lietuvoje aplinkos pažinimo klausimai buvo atsieti nuo gimtosios kalbos pamokų sistemos, ir, nors kai kurie metodiniai patarimai susilaukdavo dėmesio, bendrai jie nesudarė sistemos. Metodiniuose aiškinamojo skaitymo nurodymuose prastai buvo sprendžiamas skaitymo pamokų ir aplinkos pažinimo ryšių klausimas. Aiškinamasis skaitymas buvo mažai naudojamas, plečiant vaikų akiratį.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.