Pagalbinės mokyklos jaunesniųjų klasių moksleivių tiesioginės ir netiesioginės atminties ypatumai
Straipsniai
A. Grigonis
Publikuota 1991-12-23
https://doi.org/10.15388/Psichol.1991.11.9061
PDF

Reikšminiai žodžiai

protinis atsilikimas
atmintis

Kaip cituoti

Grigonis, A. (1991). Pagalbinės mokyklos jaunesniųjų klasių moksleivių tiesioginės ir netiesioginės atminties ypatumai. Psichologija, 11, 78-94. https://doi.org/10.15388/Psichol.1991.11.9061

Santrauka

Tiriant pagalbinės mokyklos jaunesniųjų klasių mokinių tiesioginės (I bandymas) ir netiesioginės (II bandymas) atminties ypatumus, nustatyta, kad atgamintų žodžių skaičius II bandymo metu viršijo I bandymo rezultatą. Protiškai atsilikę vaikai įsiminė ir išlaikė atmintyje žodžių mažiau negu normalaus intelekto mokiniai, nors·eksperimento duomenys kartu parodė, kad ir protiškai atsilikę vikai gali meminę veiklą didinti. Protiškai atsilikusių mokinių netiesioginės atminties produktyvumas per visus tris atgaminimus, lyginant su tiesioginės, gerokai didesnis. Mneminės veiklos produktyvumui daug įtakos turėjo prasminis medžiagos grupavimas – nustatymas ryšių, kuriais protiškai atsilikę vaikai rėmėsi. Taigi prasminis kodavimas, įsimenant medžiagą, patikimai padidina vaikų įsiminimą ir išlaikymą. Tyrimų faktai leidžia teigti, kad vaikus reikia kruopščiai ir ilgai mokyti prasminio medžiagos apdorojimo būdų. Protiškai atsilikę vaikai suvoktą medžiagą įsimena ir išlaiko atmintyje skirtingai, todėl, norėdami gerinti pagalbinės mokyklos mokinių mneminę veiklą, turime ją koreguoti. Eksperimentas leidžia ieškoti būdų, kaip padėti formuoti protiškai atsilikusių vaikų įsiminimą. Protiškai. atsilikę vaikai atgaminamai medžiagai suteikia naujų, atsitiktinių elementų, todėl reikia ieškoti tokių atgaminimo būdų, kurie padėtų tai koreguoti.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>