Rašomosios kalbos įsisavinimas – viena perėjimo nuo ikisąvokinio prie sąvokinio mąstymo sąlygų
Straipsniai
M. Garbačiauskienė
B. Grigaitė
Publikuota 1980-12-23
https://doi.org/10.15388/Psichol.1980.1.9155
PDF

Reikšminiai žodžiai

J. Piaget
L. Vygotsky
J. Bruner
rašomoji kalba
sąvokinis mąstymas

Kaip cituoti

Garbačiauskienė , . M. ., & Grigaitė , . B. . (1980). Rašomosios kalbos įsisavinimas – viena perėjimo nuo ikisąvokinio prie sąvokinio mąstymo sąlygų. Psichologija, 1, 24-36. https://doi.org/10.15388/Psichol.1980.1.9155

Santrauka

Teorinėje dalyje aptariami kai kurie perėjimo nuo ikisąvokinio prie sąvokinio mąstymo tyrimai, apibūdinamos autorių (Ž. Piažė, L. Vygotskio, Dž. Brunerio ir kt.) skirtingos pažiūros dėl šio perėjimo sąlygų, analizuojama kalbos, ypač rašomosios, poveikis sąvokinio mąstymo raidai. Toliau pateikiami įvairiose darželių grupėse atliktų eksperimento variantų rezultatai. Konstatuojama, kad vaikai anksti (4-5 metais) ima skirti rašomosios kalbos ženklus ir panašias geometrines figūras, kurios palengvina įsisąmoninti klasifikacijos pagrindą. Eksperimentinėse parengiamosiose darželio grupėse nustatytas statistiškai svarbus ryšys tarp rašomosios kalbos įsisavinimo ir vaikų mąstymo poslinkių („Piažė fenomenų“ išnykimo).

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.