Žiniasklaidos galios Lietuvos naujienų rinkoje vertinimas
Žiniasklaidos institucijos ir auditorijos
Kristina Juraitė
Publikuota 2008-01-01
https://doi.org/10.15388/Im.2008.0.3337
121-132.pdf

Kaip cituoti

Juraitė, K. (2008). Žiniasklaidos galios Lietuvos naujienų rinkoje vertinimas. Information & Media, 47, 121-132. https://doi.org/10.15388/Im.2008.0.3337

Santrauka

Žiniasklaida, kaip visuomenės institucija, ypatinga tuo, jog jai būdinga tiek ekonominė, tiek ir politinė veikla. Privatus ir viešas prekių ir paslaugų gamybos pobūdis sąlygoja tai, kad žiniasklaida atlieka svarbią politinę funkciją, informuodama ir konsoliduodama visuomenę, o taip ekonominę – pajamų generavimo – funkciją. Todėl šalia demokratinių įsipareigojimų, žiniasklaidos organizacijos yra taip pat ir verslo įmonės. Tačiau rinkos dėsnių ir komercinės žiniasklaidos dominavimas apsunkina demokratinių funkcijų įgyvendinimą. Nuo 1980-ų metų pabaigos Lietuvos žiniasklaidos raida gali būti skirstoma į keturis etapus: liberalizacijos, diversifikacijos, marketizacijos ir antrąjį diversifikacijos etapą. Pagrindinis dėmesys straipsnyje skiriamas Lietuvos žiniasklaidos organizacijoms ir auditorijoms, taip pat augančiam žiniasklaidos sistemos vaidmeniui politiniame ir socialiniame gyvenime. Kokį vaidmenį atlieka žiniasklaida demokratinėje visuomenėje? Koks jos santykis su galios institucijomis? Kas lemia žiniasklaidos galią? Kokios problemos iškyla realizuojant šią galią? Šie ir kiti klausimai yra kontekstualizuojami ir diskutuojami šiame straipsnyje.

Media power in the Lithuanian news market reconsidered*
Kristina Juraitė

Summary
The media as a social actor is particular in the sense that its activities are both economic and political. The production of goods and services is often both private and public; therefore, the media is playing an important political function in informing and consolidating the public, as well as the economic one of generating revenue. Thus, apart from their democratic responsibilities, the media are also run as business enterprises. However, dominance of the market mechanisms and of commercial media makes the fulfilment of democratic functions complicated enough. Since late 1980s, the evolution of the Lithuanian media has passed four phases including liberalization, diversification, marketization and the second phase of diversification. Reflecting on the recent developments of the media in Lithuania, the article focuses on the media organizations and audiences, also increasing role of the media system in political and social life. What is the role of media in a democracy? What is its relationship to the power institutions? What does it make the media powerful? What kind of problems do emerge in executing the power? These and other questions are contextualized and discussed in the article.
Key words: Lithuanian media market, advertising, liberalization, marketization, diversification, concentration, popularization.

121-132.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>