Tyrimo tikslas – pasitelkiant empirinius duomenis iš įvairių šalių, geriau suprasti, kokie Europos nepriklausomų kino gamybos kompanijų verslo modelio komponentai yra naudojami konkuruojant Europos kino rinkoje. Straipsnyje pateikiami ir analizuojami nepriklausomos kino gamybos kompanijos verslo modelio „Vertės kūrimo“, „Vertės pasiūlymo“ ir „Vertės pagavimo“ elementų komponentai. Empirinis tyrimas atliktas naudojant tikslinę atranką. Tyrime dalyvavo 17 ekspertų iš 8 Europos šalių, visi jie turi glaudžias sąsajas su kino gamybos kompanijų praktiniu valdymu, kompleksiniu išmanymu apie nepriklausomų kino gamybos kompanijų verslo modelius, Europos kino industriją. Iš dalies struktūruoti interviu buvo analizuojami pasitelkiant tematinę analizę, kurios metu identifikuota 11 kategorijų ir 60 subkategorijų.
Naudojant empirinio tyrimo gautus rezultatus, sukurtas modelis, kuriame atsiskleidžia nepriklausomų kino gamybos kompanijų komponentų ir subelementų, naudojamų konkuruojant rinkoje, ryšiai. Tyrimo metu identifikuoti du ypač svarbūs komponentai. Vieni iš pagrindinių verslo modelio komponentų yra išskirtinis talentas ir suinteresuotos šalys ir (arba) investiciniai partneriai. Taip pat tyrimas atskleidė iššūkius, su kuriais susiduria kompanijos, pavyzdžiui, lėta finansavimo sistema, paremta subsidijomis. Tyrimo rezultatai atskleidžia nepriklausomų kino gamybos kompanijų bendrą situaciją ir suteikia pagrindą būsimiems šios srities tyrimams. Straipsnis parašytas remiantis rašoma disertacija.
Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.