Accessing the academy: developing strategies to engage and retain marginalised young people on successful educational pathways
-
Dawn Mannay
Publikuota 2013-01-01
https://doi.org/10.15388/STEPP.2013.0.1401
133_manny.pdf

Kaip cituoti

Mannay, D. (2013). Accessing the academy: developing strategies to engage and retain marginalised young people on successful educational pathways. Socialinė Teorija, Empirija, Politika Ir Praktika, 7, 133-140. https://doi.org/10.15388/STEPP.2013.0.1401

Santrauka

Cardiff University, Wales, UK
Clare O’Connell
University of Wales, Newport, Wales, UK

For young, non-traditional students, higher education pathways are often characterised by initial aspirations and later disappointments when classed, gendered and relational positionings conflict with students’ identities and contribute to their withdrawal from academia. This paper discusses an innovative ‘group encounter’ that engendered an opportunity for young marginalised students to gain access to a successful learner identity creating inclusive spaces in place of divided communities. The central argument of the paper is that if we intend not only to widen access at points of entry but rather engender a space where academic journeys can be successfully completed and projects of social mobility achieved, there is a need to create inclusive spaces for young people in place of divided communities.
Key words: affinity space, higher education, inequality, youth, marginalisation.

Aukštojo mokslo pasiekiamumas: netradicinio jaunimo įtraukimo ir išlaikymo studijose strategijos
Dawn Mannay, Clare O’Connell

Santrauka
Netradiciniai studentai dažnai nusivilia studijomis, todėl kyla konfliktas tarp asmens turimo ir jam priskiriamo identitetų. Identitetų konfliktas sukelia nusivylimą studijomis ir pasitraukimą iš jų. Šiame straipsnyje pristatomas „susitikimų grupės“ metodas, kurį naudojant netradiciniams studentams sudaromos sąlygos įgyti sėkmingo studento identitetą. Pagrindinė straipsnio tezė – turime sukurti ne vien tik sąlygas netradiciniams studentams patekti į studijas, bet ir visą mokymosi laiką sudaryti socialinio mobilumo galimybes.
Pagrindiniai žodžiai: traukos zonos, aukštasis mokslas, nelygybė, jaunimas, marginaliziacija.

133_manny.pdf

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>