Mokinių lytiškosios patirtys. Lytinio raštingumo link
Straipsniai
Akvilė Giniotaitė
Vilnius University, Lithuania
Publikuota 2020-12-28
https://doi.org/10.15388/ActPaed.45.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

seksualumas
lytiškumo ugdymas
lytinis raštingumas

Kaip cituoti

Giniotaitė, A. (2020) “Mokinių lytiškosios patirtys. Lytinio raštingumo link”, Acta Paedagogica Vilnensia, 45, pp. 77–96. doi:10.15388/ActPaed.45.5.

Santrauka

Mokymasis apie lytiškumą susijęs su kiekvieno asmens tapatybės dalimi, nes kiekvieno asmens lyties patirtis yra autentiška. Naivu organizuojant lytiškumo ugdymą mokinius traktuoti kaip tabula rasa. Nepatenkintas seksualinių klausimų smalsumas sukuria sąlygas aklai kartoti nusistovėjusius lyčių vaidmenis, negebant kritiškai jų vertinti ir nesiformuojant įgūdžio matyti save ir kitus nestereotipiškai. Didžiausią rizikingo seksualinio elgesio riziką turi tie jaunuoliai, kurie neturi stiprių pozityvių saitų nei namie, nei mokykloje. Lytinio raštingumo puoselėjimas lytiškumo ugdymu turi tarpdiscipliniškumo elementą, apima medijų raštingumą, kritinį mąstymą, etiką, žmogaus teises, kultūros studijas, istoriją ir kt. Edukologija tampa centrine ašimi, gebančia sujungti įvairias disciplinas, kad (į)vyktų lytiškumo ugdymo procesas ir būtų formuojamas lytinis raštingumas.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.