Bendravimas paauglių tarpusavio santykiai bendraamžių grupė statusas klasėje.
Kaip cituoti
Barkauskaitė M. (2016) „Paauglių tarpusavio santykių sociopedagoginė dinamika“, Acta Paedagogica Vilnensia, 90, p. 182-200. doi: 10.15388/ActPaed.2002.09.9553.
Paauglių tarpusavio santykių sociopedagoginė dinamika
Santrauka
Straipsnyje nagrinėjamos paauglių problemos siekiant atskleisti bendrojo lavinimo mokyklų IV-VIII klasių mokinių santykių fenomeną: statuso klasėje, būrimosi į grupes, veiklos, saugumo jausmo šeimoje ir klasėje, vertybinių nuostatų, interesų kaitos dinamiką bei jos santykį su socialinės aplinkos ir švietimo sistemos pokyčiais, sudaryti moksliškai pagrįstą paauglio ugdymui reikšmingų sociopedagoginių veiksnių skalę. Įgyvendinant užsibrėžtą tikslą nagrinėjama sociopedagoginės sąveikos įtaka paauglio vystymuisi ir asmenybės ugdymui(si), išryškinama kaitos tendencijų sąsaja su ugdymo proceso ir visuomenės kaita, moksliškai pagrįstos pedagoginio proceso ir paauglių interesų poreikių neatitikimo priežastys, padariniai ir kt.