Formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo proceso kokybės tobulinimas taikant savivaldų mokymąsi: atvejo analizė
Socialiniai mokslai
Loreta Venslavičienė
Panevėžio r. muzikos mokykla
Publikuota 2024-04-09
https://doi.org/10.15388/JMD.2022.2.4
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

formalusis švietimas
muzikinis ugdymas
savivaldus mokymasis
edukacinė sąveika

Kaip cituoti

Venslavičienė, L. (2024) “Formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo proceso kokybės tobulinimas taikant savivaldų mokymąsi: atvejo analizė”, Jaunųjų mokslininkų darbai, 52(2), pp. 38–49. doi:10.15388/JMD.2022.2.4.

Santrauka

Formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo procesas savo esme yra artimas savivaldžiam mokymuisi, kuriam muzikos mokykloje realizuoti yra teorinių ir praktinių galimybių. Taikant savivaldų mokymąsi, persiskirsto ugdymo proceso dalyvių galios ir atsakomybės, todėl sudaromos palankios prielaidos keistis ugdytinio ir ugdytojo sąveikai bei nuo mokymo pereiti prie mokymosi. Kadangi laikomasi nuostatos, jog savivaldus mokymasis ugdymo praktikoje keičia ugdymo proceso kokybę, straipsnyje analizuojama, kaip konkrečios formalųjį švietimą papildančio muzikinio ugdymo institucijos (muzikos mokyklos) ugdymo procese įsitvirtinantis savivaldus mokymasis keičia ugdytinio ir ugdytojo sąveiką, kokios aplinkybės tam yra reikšmingos, kokios išryškėja sąsajos su ugdymo(si) proceso kokybe. Empirinio tyrimo rezultatų išvados leidžia teigti, kad pedagogai savivaldų mokymą(si) ir jo svarbą supranta teoriškai, bet pats mokymas(is) nėra tapęs natūralia ugdymo proceso organizavimo strategija; įžvelgiami fragmentiški ugdytinių savivaldumo požymiai, mokymo(si) galios pozicijos daugiau būdingos pedagogams nei ugdytiniams.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>