Ironija antraštėse
Straipsniai
Dovilė Vengalienė
Vilniaus universitetas, Kauno Humanitarinis fakultetas
Publikuota 2006-12-01
PDF

Kaip cituoti

Vengalienė D. (2006) „Ironija antraštėse“, Kalbotyra, 56(3), p. 150–155. Adresas: https://www.zurnalai.vu.lt/kalbotyra/article/view/23240 (žiūrėta: 4gruodžio2022).

Santrauka

Straipsnis skirtas ironijos fenomeno tyrimui internetinių tinklapių antraštėse. Atlikta analizė leidžia daryti prielaidas, kad ironijos kaip kalbinės figūros vartojimas antraštėse tiesiogiai priklauso nuo masinės informacijos perdavimo kanalo bei nuo ekonominės-politinės situacijos šalyje. Nuo to priklauso ne tik ironijos vartojimo dažnumas, bet ir ironijos forma, kuri kinta nuo švelnaus humoro iki kandaus sarkazmo. Atliekant antraščių tyrimą ypatingas dėmesys buvo skiriamas vardažodžių ir vietovardžių vartosenai, sukuriančiai ironišką efektą dešimčia skirtingų būdų.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.