Vilniaus universiteto studentų iš užsienio šalių motyvacija mokytis lietuvių kalbos kaip svetimosios
Straipsniai
Justina Bružaitė-Liseckienė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2023-10-27
https://doi.org/10.15388/Terp_taikamosios_kalboteros_baru.2023.8
PDF

Reikšminiai žodžiai

motyvacija
svetimųjų kalbų mokymasis
lietuvių kalba kaip svetimoji
sociolingvistiniai veiksniai
motyvacijos mokytis kalbų klausimynas

Kaip cituoti

Bružaitė-Liseckienė, J. (2023) “Vilniaus universiteto studentų iš užsienio šalių motyvacija mokytis lietuvių kalbos kaip svetimosios”, Vilnius University Open Series, pp. 131–151. doi:10.15388/Terp_taikamosios_kalboteros_baru.2023.8.

Santrauka

Straipsnyje analizuojama Vilniaus universiteto studentų motyvacija mokytis lietuvių kalbos kaip svetimosios, nustatant, kokie sociolingvistiniai veiksniai daro reikšmingą įtaką studentų motyvacijai. Pagrindinis tyrimo įrankis – motyvacijos mokytis lietuvių kalbos kaip K2 klausimynas, sudarytas remiantis dviejų motyvacijos mokytis kalbų tyrėjų Roberto Gardnerio (2004) ir Zoltáno Dörnyei (2010) teorijų ir klausimynų pagrindu. Tyrime dalyvavo 89 Vilniaus universiteto studentai, pradedantieji lietuvių kalbos kaip K2 mokiniai. Iš tiriamųjų 50 buvo medicinos studentai, 39 – asmenys, lankantys lietuvių kalbos kursus mainų programos Erasmus studentams. Tyrimas atskleidė, kad galima įžvelgti reikšmingų skirtumų tarp Erasmus studentų ir medicinos studentų motyvacijos mokytis lietuvių kalbos. Ypač žema motyvacija pasižymėjo medicinos studentai, kaip vienintelę lietuvių kalbos mokymosi priežastį nurodę tai, kad kursas jiems yra privalomas.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 3 4 5 > >>