Skirtingo amžiaus ir lyties žmonių dviženklių skaičių automatinis apdorojimas
Straipsniai
Aida Grabauskaitė
Lietuvos edukologijos universitetas Psichologijos didaktikos katedra
Aušra Daugirdienė
Lietuvos edukologijos universitetas Psichologijos didaktikos katedra
Publikuota 2014-02-03
https://doi.org/10.15388/Psichol.2014.50.4894
PDF

Reikšminiai žodžiai

dviženkliai skaičiai
automatinis apdorojimas

Kaip cituoti

Grabauskaitė A., & Daugirdienė A. (2014). Skirtingo amžiaus ir lyties žmonių dviženklių skaičių automatinis apdorojimas. Psichologija, 50, 106-124. https://doi.org/10.15388/Psichol.2014.50.4894

Santrauka

Vis daugėja straipsnių dviženklių skaičių apdorojimo tema. Tyrimai atskleidžia, kad įtakos dviženklių skaičių apdorojimo būdui turi tyrimo dalyvių amžius ir lytis. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti skirtingo amžiaus ir lyties žmonių dviženklių skaičų automatinį apdorojimą. II klasės mokiniai (amžius M = 8 m. 5 mėn.), IV klasės mokiniai (M = 10 m. 5 mėn.) ir suaugusieji (M = 27 m. 2 mėn.) atliko dvi eksperimentines užduotis, kuriose turėjo palyginti stimulų pinigų ženklų arba skaitinę vertę (pvz., kas daugiau – 78 ct ar 21 Lt). Išvados gautos apskaičiavus reakcijos laiką ir klaidų skaičių. Nustatyta, kad dviženklių skaičių apdorojimo automatiškumas būdingas visoms trims tyrimo dalyvių grupėms. II klasės mokiniams būdingas visuminis dviženklių skaičių apdorojimo būdas, IV klasės mokiniams ir suaugusiesiems – išskaidytas lygiagretusis.

PDF
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Susipažinkite su autorių teisėmis žurnalo politikoje skiltyje Autorių teisės.