Kūryba ir bendradarbiavimas Web 2.0: nauja prosumpcijos tipologija
Straipsniai
Rima Žilinskaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2021-04-28
https://doi.org/10.15388/SocMintVei.2021.1.30
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

prosumpcija
Web 2.0
minimalus ir maksimalus sąvokos apibrėžimai
prosumpcijos tipologija
prosumpcija kaip idealus tipas

Kaip cituoti

Žilinskaitė, R. (2021) “Kūryba ir bendradarbiavimas Web 2.0: nauja prosumpcijos tipologija”, Sociologija. Mintis ir veiksmas, 48(1), pp. 26–50. doi:10.15388/SocMintVei.2021.1.30.

Santrauka

Prosumpcijos (angl. prosumptionproduction+consumption) sąvoka dažniausiai pasitelkiama siekiant įvardyti ir analizuoti veiklos Web 2.0 (liet. antrosios kartos saitynas) specifiką. Šiame straipsnyje, susisteminus esamas prosumpcijos konceptualizacijas, pateikiami minimalus ir maksimalus sąvokos apibrėžimai. Aptarus sąvokos taikymo srities plėtrą ir įvertinus esamas prosumpcijos klasifikacijas, straipsnyje pasiūloma nauja, sistemingesnė prosumpcijos tipologija. Ji sudaroma pagal tris kriterijus: 1) prosumpcinės veiklos pobūdis bendradarbiavimo aspektu; 2) pirminė priežastis užsiimti konkrečia prosumpcine veikla; 3) prosumeriui reikalingas pasirengimo lygis. Išskirti aštuoni tipai aprėpia iš esmės visą prosumpcinės veiklos spektrą ir nukreipia detaliau empiriškai analizuoti motyvacijas ir įsitraukimo į prosumpciją intensyvumą.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai