new media interactivity postmodernism experiential cognition reflexive cognitionnaujoji žiniasklaida interaktyvumas postmodernizmas patirtinis pažinimas reflektyvusis pažinimas
Kaip cituoti
Balčytienė, A. (tran.) (2000) “Apie naujosios žiniasklaidos kuriamas iliuzijas”, Sociologija. Mintis ir veiksmas, (3-4), pp. 72–77. doi:10.15388/SocMintVei.2000.3-4.7226.
Šiame straipsnyje atskleidžiamas naujosios žiniasklaidos kūrinių dvilypis pradas: nors daugelis autorių naujosios žiniasklaidos interaktyvumą pateikia kaip unikalią savybę, kuri suteikia galios tiek kūrėjui, tiek skaitytojui, tačiau dažnai pamiršta, kad išsilaisvinimas gali įvilioti į pažadų pinkles. Straipsnyje remiamasi išsamiais individo elgesio tyrimais, kurie rodo, kad tik pasiekęs reflektyviojo pažinimo būseną, skaitytojas geba įvertinti kognityvinius sunkumus, susijusius su interaktyviuoju darbu.