Statistikos kaip socialiai reikšmingos informacijos šaltinio vaidmuo šiuolaikinėje visuomenėje yra didžiulis. Nesugebėjimas įvertinti ir suprasti šio vaidmens – statistinis neraštingumas – gali sąlygoti negatyvias tendencijas planuojant socialinių procesų raidą, o statistinės duomenų analizės nepaisymas – neveiksmingą ar neefektyvų viešųjų lėšų panaudojimą. Šis straipsnis skirtas statistinių dėsningumų taikymui iliustruoti tokioje svarbioje švietimo srityje kaip valstybinio užsakymo formavimas rengiant mokytojų pamainą. Tačiau pagrindinis straipsnio tikslas yra atkreipti dėmesį ne tik į tai, kad skiriamų studijų krepšelių skaičiaus mažėjimas nėra proporcingas dirbančių mokyklose mokytojų skaičiaus mažėjimui, bet pabrėžti tai, jog valstybinio mokytojų rengimo užsakymo struktūra yra visiškai išbalansuota ir formuojama faktiškai be matematikos, informacinių technologijų, gamtos, geografijos, chemijos bei fizikos ir astronomijos mokytojų.