Patogumas nugali pasitikėjimą: kriptovaliutų vartotojų sprendimų realybė
Straipsniai
Vladislav Fomin
Vilniaus universitetas image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0001-8423-2500
Ugnius Kerulis
Vilniaus universitetas image/svg+xml
Rihards Grāmatiņš
Latvenergo
Tan Gürpinar
Quinnipiac University image/svg+xml
https://orcid.org/0000-0003-0176-0338
Publikuota 2025-06-19
https://doi.org/10.15388/Im.2025.102.2
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

kriptovaliutos
kriptovaliutų piniginė
kriptovaliutų birža
vartotojų pasitikėjimas
vartotojų preferencijos
vartotojų žinios

Kaip cituoti

Fomin, V., Kerulis, U., Grāmatiņš, R., & Gürpinar, T. (2025). Patogumas nugali pasitikėjimą: kriptovaliutų vartotojų sprendimų realybė. Information & Media, 102, 21-46. https://doi.org/10.15388/Im.2025.102.2

Santrauka

Pagrindimas: Nepaisant to, kad finansų technologijų (Fintech) sektorius daugelyje šalių yra pripažintas strategine plėtros kryptimi, kriptovaliutų produktų diegimo lygis išlieka žemas. Tikslas: Šiuo tyrimu siekta ištirti veiksnius, darančius poveikį vartotojų pasitikėjimui kriptovaliutų produktais, ypač biržomis ir kriptovaliutų piniginėmis. Metodai: Taikytas trijų etapų mišriųjų metodų tyrimo modelis: du netikimybiniai patogumo imčių apklausos tyrimai ir sisteminė literatūros apžvalga. Po pirminio tyrimo (N = 45) atlikta literatūros apžvalga (N = 16) ir pakartotinis tyrimas (N = 95). Naudoti kokybinio ir kiekybinio tyrimo metodai. Rezultatai: Pasitikėjimo samprata turi būti suprantama kaip daugiareikšmė koncepcija, vartotojai skirtingai suvokia įvairius veiksnius, darančius poveikį jų kriptovaliutų produktų pasirinkimui. Nustatyti du pagrindiniai rezultatai: patogumo, o ne pasitikėjimo veiksnys yra svarbiausias kriptovaliutų produktų populiarumui ir diegimui. Antra, egzistuoja atvirkštinis ryšys tarp informacijos šaltinių apie kriptovaliutų produktus patikimumo ir populiarumo – mažiau populiarūs šaltiniai paprastai yra patikimesni. Vartotojai remiasi patogumo kriterijais, tokiais kaip naudojimo paprastumas ir prieinamumas, kurie netiesiogiai daro poveikį pasitikėjimo suvokimui. Išvados: Pasitikėjimo lygis nėra susijęs su konkrečiais produktais ar paslaugomis, bet priklauso nuo vartotojų ketinimų ir žinių bei kitų veiksnių. Tyrimo praktinės reikšmės: Autoriai siūlo politikos formavimo ir inovacijų plėtros kryptis, skirtas didinti vartotojų pasitikėjimą kriptovaliutų produktais.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.

Skaitomiausi šio autoriaus(ų) straipsniai

1 2 > >>