Mokyklos veiklos kokybės vertinimas kaip Įdėmus žvilgsnis
Straipsniai
Jelizaveta Tumlovskaja
Vytauto Didžiojo universitetas
Jonas Ruškus
Vytauto Didžiojo universitetas
Publikuota 2022-12-30
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2022.49.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

mokyklų veiklos kokybės vertinimas
Įdėmus žvilgsnis
laisvė
kontrolė

Kaip cituoti

Tumlovskaja, J. and Ruškus, J. (2022) “Mokyklos veiklos kokybės vertinimas kaip Įdėmus žvilgsnis”, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, pp. 69–82. doi:10.15388/ActPaed.2022.49.5.

Santrauka

Straipsnyje autoriai kritiškai apmąsto mokyklų vertinimą. Remdamiesi Sartre ir Foucault Įdėmaus žvilgsnio konceptu, fokusuojamasi į mokyklų vertinimo ontologinę prigimtį, kuri apibūdinama kaip vertinamųjų išorinio stebėjimo metu patiriama įtampa tarp kontrolės ir laisvės. Taikant fenomenologinės interpretacinės analizės principus ir aprašomąją statistiką, analizuojama mokyklų vertinimo procesą patyrusių pedagogų patirtis. Tyrimo dalyvių patirtyje atpažįstamos tokios temos, kaip antai stresas, nepasitikėjimas, veiklos imitavimas, kūrybiškumo ribojimas. Autoriai prieina prie išvados, kad mokyklų vertinimas pasireiškia kaip Įdėmus žvilgsnis ir kaip Dvigubo susaistymo komunikacinė dilema, kai vienu metu siekiant prieštaringų tikslų, sukuriama regresyvi vertinamųjų streso ir nepasitikėjimo būsena. Remdamiesi tyrimo rezultatais, autoriai kelia prielaidą, kad esama mokyklų vertinimo sistema turi būti tobulinama keičiant įgalinančiu konsultavimu, o kokybės kontrolės priemones sutelkiant į objektyvių mokyklų rodiklius.

PDF
HTML

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.