Lietuvos bendrojo ugdymo turinio kaita: siauras ar platus ugdymo turinys
Straipsniai
Šarūnė Nagrockaitė
Vilniaus universitetas
Publikuota 2025-09-01
https://doi.org/10.15388/ActPaed.2025.54.5
PDF
HTML

Reikšminiai žodžiai

ugdymo turinys
bendrojo ugdymo programos
ugdymo turinio kaita
tradicionalistai
rekonceptualistai
siauroji ir plačioji ugdymo turinio sampratos
curriculum

Kaip cituoti

Nagrockaitė, Šarūnė (2025) “Lietuvos bendrojo ugdymo turinio kaita: siauras ar platus ugdymo turinys”, Acta Paedagogica Vilnensia, 54, pp. 75–90. doi:10.15388/ActPaed.2025.54.5.

Santrauka

Bendrojo ugdymo mokyklos ugdymo turinys – pagrindinis ugdymo elementas, suteikiantis ugdymui atpažįstamą formą ir priartinantis prie skirtingų ugdymo kontekstų, nes juo sujungiamos dvi ugdymo dimensijos – teorija ir praktika – ugdymo idėja ir jos praktinė išraiška. Dėl ugdymo turinį veikiančių mokslinių, politinių, socialinių ir kultūrinių įtakų, kaita yra neatsiejama ugdymo turinio dalis. Todėl, siekiant suprasti ugdymo turinį, svarbu tirti ir jo pokyčiui turinčius įtakos veiksnius kaip neatsiejamą ugdymo turinio elementą, t. y. jo kontekstą. Straipsnyje pristatomos vyraujančios ugdymo turinio sampratos – siauroji (tradicionalistinė) ir plačioji (rekonceptualistinė) – kontekstualizuojant jas su dabartinio Lietuvos bendrojo ugdymo turinio pokyčiais.

PDF
HTML
Kūrybinių bendrijų licencija

Šis kūrinys yra platinamas pagal Kūrybinių bendrijų Priskyrimas 4.0 tarptautinę licenciją.

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.