APIE JULLIENO ATSAKYMĄ Į BILLETERIO KRITIKĄ: IŠĖJIMAS ANAPUS KARTEZIŠKOJO COGITO KAIP METODOLOGINIS INTERESAS
-
Francesco Carpanini
Publikuota 2016-12-22
https://doi.org/10.15388/Problemos.2016.Suppl.10355
PDF

Reikšminiai žodžiai

François Jullien
karteziškasis cogito
kinų filosofija
Jean François Billeter
prancūziškoji sinologija

Kaip cituoti

Carpanini, F. (2016) “APIE JULLIENO ATSAKYMĄ Į BILLETERIO KRITIKĄ: IŠĖJIMAS ANAPUS KARTEZIŠKOJO COGITO KAIP METODOLOGINIS INTERESAS”, Problemos, (Suppl), pp. 65–74. doi:10.15388/Problemos.2016.Suppl.10355.

Santrauka

François Jullieno tyrinėjimus, apimančius Europos filosofiją ir sinologiją, vienoje publikacijoje kvestionavo Jean François Billeter, išprovokuodamas pirmojo atsakymą. Šiame straipsnyje gilinamasi į Jullieno atsakymą ir kontingentiškumu pasižymintį europietišką mąstymą, kurio karteziškasis cogito reprezentuoja diskutuojančių nuomonių išsiskyrimo tašką. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra paaiškinti, kaip sakinys „Mąstau, vadinasi, egzistuoju“ pavirsta fundamentaliu metodologiniu interesu Jullieno tyrinėjimuose. Jo samprotavimai apie karteziškąjį cogito verčia jį kvestionuoti grynojo mąstymo akto galimybę siekiant ištirti, kaip europietiškas mąstymas ir kiniškas mąstymas naudojasi skirtingomis savųjų kalbų, kaip intelektinių išteklių, savybėmis.

PDF

Atsisiuntimai

Nėra atsisiuntimų.